[OSM-talk-nl] eerste AND import resultaat :)

Eugene van der Pijll eugene at vanderpijll.nl
Thu Jul 12 23:00:51 UTC 2007

Floris Looijesteijn schreef:
> 70 plaatsnamen (allemaal village trouwens), parkeerplaatsen en tankstations
> heb ik dus nu in een .osm file, klaar om upgeload te worden maar dat doe
> ik natuurlijk nog even niet totdat we consensus hebben bereikt :)

Niet uploaden tot we alle data geconverteerd hebben, denk ik. Dit is
tenslotte een testfile voordat we heel Nederland doen, en het zou handig
zijn als dat in 1 keer zou kunnen.

> Weet iemand wat ik moet doen met een punt waar 2 amenity's
> zijn (bijv. parking en fuel)

In werkelijkheid kan dat natuurlijk niet (zodra iemand zijn auto op de
parkeerplaats zet, kan niemand meer bij de pomp), en liggen
parkeerplaats en benzinepomp minstens enkele meters uit elkaar. Dat
moeten dus 2 nodes zijn. Voorlopig nog op dezelfde positie, maar dat kan
iemand met lokale kennis of satellietbeelden in Potlatch of JOSM [*]
verbeteren.

> Zaterdag ga ik met de wegen aan de gang en ik heb natuurlijk nog
> geen oplossing voor de overlap...

Suggesties:
* In ieder geval "source = AND" toevoegen aan alle nodes/segmenten/ways.

* Alle AND-wegen die in de buurt van OSM-wegen lopen er als highway_and
  inzetten, in plaats van highway. Dan worden ze in ieder geval niet
  dubbel gerenderd, want mapnik en osmarender herkennen alleen "highway"
  als tag. En dan maar eens kijken hoe we verder gaan.

Zodra je een .osm file hebt met de wegen, kan je 'm eens rondsturen om te
bekijken hoe het eruit ziet, en hoe goed het overeenkomt met de OSM
data. Ik ben wel benieuwd. We moeten de data waarschijnlijk toch
handmatig samenvoegen.

> Zijn er meer mensen met de data aan het spelen?

Geen tijd...

Eugene

[*] De Yahoo-satellietbeelden zijn goedgekeurd voor plugin-gebruik in
JOSM!