[OSM-talk-nl] AND-import: Wat doen we met reeds ingevoerde data?

Lex Tiekink lex.tiekink at and.com
Tue Jul 17 09:38:52 UTC 2007

Even voorstellen: ik ben Lex Tiekink en werkzaam bij AND. Afgelopen weekend
ben ik op de "State of the Map" conferentie geweest en heb daar al met een
aantal van jullie kennisgemaakt. Erg leuk om te zien dat er zo veel
enthousiastelingen zijn op het gebied van geo data, en dat er al uitgebreide
discussies gaande zijn over de integratie van de AND data.

Het voorstel is om de discussie over de integratie van de AND data over te
zetten naar de dev mailinglist. Steve C. vertelde me dat er op de dev lijst
veel mensen zitten die hebben gewerkt aan de Tiger-import en dat we zo van
hun ervaring gebruik kunnen maken.

Ik zal de discussies volgen en ben beschikbaar voor technische vragen over
de AND data via de dev mailinglist.

Met betrekking op de discussie over de integratie die gisteren gevoerd is,
heb ik nog iets toe te voegen.

AND data bevat attributen die de data geschikt maken voor navigatie. Denk
hierbij aan de attributen "Road type" (RD_TYPE), "road level" (RD_LEVEL) en
"functional road class" (RD_OTHER, Fc#[0-4]) . Vele (commerciele) partijen
gebruiken deze attributen om hun route plannings algoritmen te
optimaliseren. Het is denk ik een toegevoegde waarde aan de OSM database als
deze attributen overgenomen worden, en toegevoegd worden op plaatsen waar
AND geen coverage heeft.

Ik zal de specs van deze attributen binnenkort op de wiki plaatsen, en dit
bericht ook op de dev mailinglist plaatsen.

Met vriendelijke groet,

Lex Tiekink
AND Automotive Navigation Data.