[OSM-talk-nl] Koop geen kipfilet!

Milo van der Linden mlinden at zeelandnet.nl
Thu Jul 19 01:30:05 UTC 2007

Ik moet het even kwijt.

Ik zat net Netwerk te kijken en ben gewoon geschokt door het feit dat in
Afrikaanse landen als Ghana de economie wordt ontwricht doordat
Nederlandse kip-producenten hun kip-afval voor een paar rotcenten naar
Afrika transporteren. Het kip-afval bestaat uit een bijna volledige kip
exclusief de filet omdat we in Nederland alleen filet kopen in de
supermarkten!

Deze "kip zonder borst" is dermate goedkoop in verhouding met lokaal
afrikaans geproduceerde kip dat 75% van alle kippenhouders in Ghana
failliet is.

Dus...

óf geen kip eten; of hele kip kopen. Dan eten we lekker één dag filet
door de nasi en de volgende dag gebraden pootjes.

Bah! Weg met de verspilling!

Zegt het voort!

--

Milo van der Linden
mlinden at zeelandnet.nl <mailto:mlinden at zeelandnet.nl>

De informatie in dit bericht reflecteerd mijn persoonlijke mening en
niet die van een bedrijf of instantie. Aan de informatie kunnen geen
rechten worden ontleend. Indien dit bericht onderdeel is van een forum,
mailing-list of community dan gelden automatisch de bijbehorende
voorwaarden.