[OSM-talk-nl] Fwd: sponsoring OSM

Milo van der Linden mlinden at zeelandnet.nl
Sun Jul 22 07:58:24 UTC 2007

Stefan de Konink schreef:

> Ja en dan mag je weer hopen dat er geen mensen gaan zeuren: maar jullie
> forken ons project...

Dat is niet meer dan een kwestie van afspraken op papier zetten.....
duidelijke afspraken over wat de bedoeling is van de lokale cluster.
> Anyweg, ik zou al een groot voorstander zijn om de tileservers
> bijvoorbeeld geografisch te maken. Dus locale zijn up te date, en hebben
> een proxy voor de rest van de data. Ik ben nogsteeds van mening dat iemand
> uit Nederland recente data uit Nederland het vaakst gaat bekijken.

Ik ook, maar nogmaals, hier zou een soort slimme loadbalancing op zijn
plek zijn:
b.v.
- op basis van geografische locatie, users van bepaalde ip-adressen
komen automatisch eerst op hun lokale tileserver uit.
- Als de tileserver een render proces draait, dan worden ze automatisch
naar een van de andere gerouteerd.
- als de tileserver down is, idem.

Kom op jongens, we hoeven hier het wiel toch niet uit te vinden? Ik weet
zeker dat dit al honderden keren is gedaan! Laten we hulp vragen aan
deskundigen op dit gebied.

--

Milo van der Linden
mlinden at zeelandnet.nl <mailto:mlinden at zeelandnet.nl>

De informatie in dit bericht reflecteerd mijn persoonlijke mening en
niet die van een bedrijf of instantie. Aan de informatie kunnen geen
rechten worden ontleend. Indien dit bericht onderdeel is van een forum,
mailing-list of community dan gelden automatisch de bijbehorende
voorwaarden.