[OSM-talk-nl] Mag dit?

Milo van der Linden mlinden at zeelandnet.nl
Tue Jul 24 14:42:06 UTC 2007

Hallo OSM-ers,

Ik heb een klant die veel contact heeft met geo-afdelingen van
gemeenten. Deze klant is erg geïnteresseerd in de OpenStreetMap kaarten
als ondergrond voor zijn webbased kaart oplossing. Ik heb aangegeven dat
de Creative Commons licentie verlangt dat je middels "voor wat hoort
wat" gebruik maakt van OSM data, m.a.w. als je data gebruikt, moet je
ook iets terug geven (dit is mijn vrije interpretatie van het CC principe)

De klant wil graag bij gemeentes lobby-en om gedetailleerde kaarten vrij
te krijgen voor OpenStreetMap. Hij zou deze dan aan ons beschikbaar
stellen; wij converteren die naar lat/lon WGS84 en maken ze openbaar met
OpenStreetMap.

Zou dit mogen? Zowel aan OSM kant als aan gemeente kant? Of is dit een
onzuivere constructie?

--

Milo van der Linden
mlinden at zeelandnet.nl <mailto:mlinden at zeelandnet.nl>

De informatie in dit bericht reflecteerd mijn persoonlijke mening en
niet die van een bedrijf of instantie. Aan de informatie kunnen geen
rechten worden ontleend. Indien dit bericht onderdeel is van een forum,
mailing-list of community dan gelden automatisch de bijbehorende
voorwaarden.