[OSM-talk-nl] planet.osm nederland

Christ van Willegen cvwillegen at gmail.com
Thu Jul 26 18:18:14 UTC 2007

On 7/26/07, Rob Aerts <rob at coolbegin.com> wrote:
>  oplossing zou zijn om de data te converteren naar een voor zoeken
> geoptimaliseerd formaat.. iemand nog ideeen ?
Ik ieder geval _geen_ XML gebruiken :-)

XML is leuk voor uitwisselen, maar als datastructuur zelf zuigt het
grote tijd. Daar kun je dan beter zelf iets voor verzinnen,
inderdaad...

Om coordinaten slim op te kunnen zoeken zou je hetzelfde kunnen doen
als sommige grafische kaarten: De coordinaten 'om en om' samenvoegen
(N52.1326, E02.4521 wordt dan bijvoorbeeld NE502214352261), die lijst
vervolgens sorteren en dan kun je met een binary search heel snel door
die data heen. Qua snelheid ben je dan denk ik niet te verslaan...

Groeten!

Christ van Willegen
--
09 F9 11 02 9D 74 E3 5B D8 41 56 C5 63 56 88 C0