[OSM-talk-nl] Nieuwe statistieken

Eugene van der Pijll eugene at vanderpijll.nl
Fri Jun 1 14:03:33 BST 2007

Lambertus schreef:

> Jammer dat deze data door copyright geneuzel onbruikbaar is voor OSM.

Ja. Overigens is dit bestand (dat in samenwerking met het Kadaster is
gemaakt) waarschijnlijk de bron voor de meeste gemeentekaarten op
internet; in ieder geval die op Wikipedia, en waarschijnlijk ook die van
het RIVM.

> Krijgt OSM hiervoor ook een vergoeding van de betreffende gemeentes? Het
> serverpark kan wel een goede donatie gebruiken....

*Ik* ga die kaartjes maken; niet de gemeenten. Die kaartjes wil ik dan
t.z.t. gebruiken voor Wikipedia. Helaas kan dat nu nog niet. Hoewel...
Assen zou al kunnen.

Het zijn gewoon de OSM-kaarten, met de gemeentegrenzen eroverheen
getekend. Gelukkig zijn de licenties van de beide datasets hiervoor
compatibel genoeg. En dan doe ik de plaatsnamen van Geonames.org er ook
bij. Wel jammer dat het niet allemaal in 1 database kan.

Eugene