[OSM-talk-nl] Nieuwe statistieken

Ante Wessels ante at ffii.org
Fri Jun 1 15:26:38 BST 2007

On Friday 01 June 2007 16:17, Rob Aerts wrote:
> ik vraag me eigenlijk af of commerciële partijen de data van osm
> zonder problemen mogen gebruiken,
> zou ook krom zijn lijkt me, niks investeren/betalen maar wel profiteren

Dat is wat je krijgt als je dingen weggeeft. Maar het werkt.

Bij software als linux en apache zie je dat bedrijven die de software
belangrijk vinden, dat er aan toevoegen dat ze nodig hebben (scratch your own
back). Die toevoegingen kunnen aanzienlijk zijn, en komen weer voor iedereen
beschikbaar.

OSM kan ook zo gaan werken. Zo gauw een grote marktpartij er mee wil gaan
werken kan het juist hard gaan.

vriendelijke groet,
cordialmente,

Ante