[OSM-talk-nl] JOSM plug-ins en starten maken

Lambertus osm at na1400.info
Mon Jun 4 13:09:09 BST 2007

Gert Gremmen wrote:
> Vraag 1
>
> Kan iemand mij een stappenplan geven voor
> gebruik van JOSM ? Hieronder heb ik mijn
> gedachten op een rijtje gezet, vul svp aan
> wat er nog meer moet gebeuren, (bijv fouten/conflicten) en wanneer dat
> je het beste moet doen, en welke middelen handig of nodig zijn.....

> [...]
Deze volgorde lijkt mij prima! Wellicht heb je nog wat aan de volgende
wiki pagina: http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Newbie

> Vraag 2
>
> Heeft er iemand ruime ervaring met
> de JOSM plugins, en de functie / volgorde waarin
> deze nuttig / noodzakelijk zijn ??

De validator plugin is handig bij het vinden van mapping fouten (vooral
ongeorderde segmenten in een way en ways die bestaan uit segmenten die
in verschillende richting wijzen). De mappaint plugin maakt de warboel
van lijntjes wellicht iets overzichtelijker. De rest vind ik niet zo
interessant.

Een handige tip voor de beginner: ze in JOSM de richtings pijlen van de
segmenten aan in 'Preferences -> enable segment arrows' (of zoiets).
Deze functie is heel handig in het voorkomen van het maken van fouten,
maar ook voor het juist definieren van eenrichtingsverkeer wegen.