[OSM-talk-nl] Classificatie van woonwijken

Remco van Zuijlen remcovz at xs4all.nl
Mon Jun 4 12:26:20 UTC 2007

On Mon, Jun 04, 2007 at 02:13:42PM +0200, Lambertus wrote:

> Je hebt gelijk, ik heb even gegoogled (nieuw nederlands werkwoord) en
> volgens het theorieboekje is de max snelheid op een woonerf inderdaad
> stapvoets oftwel 15km/h (nou ja, rennendvoets dus).

nu kan je natuurlijk niet de snelheidsaanduiding 'stapvoets' of maxspeed=15
gebruiken in OSM om een woonerf aan te duiden. Er zijn ook andere
verkeerssituaties waar je maar 15 km/u mag, maar het niet een woonerf
betreft. Er moet dus een aparte tag komen voor een woonerf die al die dingen
impliceert, al zou ik niet weten welke tag het beste is :)

Remco

--
Remco van Zuijlen <remco at xs4all.net>

Hi! I'm a .signature virus! copy me into your .signature file to help me spread!