[OSM-talk-nl] JOSM pre-setup

Lambertus osm at na1400.info
Mon Jun 4 14:48:33 BST 2007

Gert Gremmen wrote:
> Is er een nederlandse pre-set  file beschikbaar
> voor de laatste versie van JOSM
>
> Ik vindt het taggen best wel lastig zo.
>
> Hoe doen jullie dat snel en handig ???

Wat voor presets bedoel je?

JOSM is best een krachtige editor. Ik leer elke week weer nieuwe dingen
(handigheidjes, keyboard combinaties, etc.). In het begin kan het wat
lastig werken zijn en klik je meer dan nodig, maar daar wordt je vanzelf
handiger in zodat je handelingen op elkaar afstemt.

Daarentegen, uiteindelijk blijft het toch zo dat er vrij veel
handelingen nodig blijven... De Potlatch (online editor) is wat dat
betreft eenvoudiger en sneller (maar je kunt er ook minder mee).