[OSM-talk-nl] JOSM pre-setup

Lambertus osm at na1400.info
Mon Jun 4 14:05:17 UTC 2007

Gert Gremmen wrote:
> Ik bedoelde meer dat alle tags
> in de voorkeuze gedefineerd zijn.
Volgens mij is dat geen preset lijst maar wordt deze gevuld door al
aanwezige tags in de aanwezige data.

> Verder zie ik her en der versies met
> icoontjes in de bovenbalk.
Zou kunnen, ik download zo nu en dan de josm-latest.jar en dan zie ik
wel of er nieuwe handige dingen in zitten... De interface wijzigt ook
wel eens wat.

> Ik snap ook nog niet precies de werkeing
> van de layers... (wel het principe, maar niet het gebruik)
Elke download (of geopend bestand) wordt een losse layer beschouwd. Deze
kun je van kleur veranderen of weer verwijderen zonder dat de overige
data er door veranderd.

> Is er een URL met key funties ???
Via de JOSM pagina in de wiki kun je meer te weten komen:
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/JOSM