[OSM-talk-nl] GIS Magazine

Martijn van Exel mvexel at gmail.com
Mon Jun 4 15:39:49 BST 2007

GIS-magazine is een van de grotere vakbladen voor professionals in GIS
en Geo-ICT. Van de verschillende vakbladen (Geo-Info, VI-Matrix) heeft
GIS-magazine de breedste doelgroep en is ook het minst geent op
techneuten. In die context zijn ze denkelijk geinteresseerd in een
introducerend artikel waarin vragen worden beantwoord als 'wat / wie /
waar / waarom is OSM', 'wat is de plaats van dit initiatief in het
geo-informatielandschap', 'hoe wordt de informatie verzameld en
verwerkt' (op een hoog niveau).

Ik denk dat het doel moet zijn om de bekendheid van OSM bij de
professionals in het wereldje te vergroten en wat sympathie te kweken,
zodat toekomstige verzoeken om samen-/medewerking soepeler kunnen gaan
(oh ja, OSM, die ken ik wel).

Van www.gismagazine.nl:

[quote]
GIS-Magazine Inhoudelijk
GIS-Magazine informeert over ontwikkelingen op het gebied van
ruimtelijke informatie en Geo-ICT in Nederland en Vlaanderen.

Waar gaat GIS-Magazine over?
Aan de hand van praktijkverhalen, interviews en columns wil
GIS-Magazine op een bondige en zakelijke manier laten zien hoe
organisaties met behulp van ruimtelijke informatie betere beslissingen
kunnen nemen. Daarnaast wil GIS-Magazine concrete handvatten aanreiken
hoe Geografische Informatie Systemen (GIS) succesvol geïmplementeerd
kunnen worden binnen bedrijven en overheden. Huidige en toekomstige
gebruikers zullen zich herkennen in vraagstukken rondom invoering van
ruimtelijke informatie of het 'promoten' hiervan binnen de eigen
organisatie.
[/quote]

Op 04-06-07 heeft Zoran Kovacevic<zoran at kovacevic.nl> het volgende geschreven:

martijn van exel -+- mvexel at gmail.com -+- http://www.handsomedevil.nl/