[OSM-talk-nl] vragen voor google earth product-manager

Martijn van Exel mvexel at gmail.com
Wed Jun 6 19:29:50 BST 2007

Vorig jaar werden de intikkers al gesteld, en daar zemelde-ie op z'n
corporate-amerikaans heel handig omheen. Uiteraard werd er gevraagd
naar de updatefrequentie en richtlijnen voor kwaliteit van de data.
Antwoord: 'Google Earth is a best effort [....]'. Garantie voor
beschikbaarheid? Zelfde antwoord. Je zult hem niet kunnen betrappen
op uitspraken die lijken op een belofte aan de gemeenschap als het
gaat om de continuïteit of kwaliteit van de data die er in hangt.

Waar hij wel graag over uitwijdt is het belang van de community, ook
al een centraal element toen het nog Keyhole heette (en Ohazama er
ook al  bij betrokken was). In dat verband is het interessant om te
vernemen hoe het staat met de zelfregulering van de Google Earth
community; een platform met zoveel gebruikers; heeft dat nu een
groter of juist een minder groot 'zelfreinigend' vermogen?

Ik hoop er in elk geval ook bij te zijn.

Op 6-jun-2007, om 19:57 heeft Zoran Kovacevic het volgende geschreven: