[OSM-talk-nl] Openstreetmap printen

Lambertus osm at na1400.info
Wed Jun 13 13:22:03 UTC 2007

Gert Gremmen wrote:
> Wie weet een manier om de kaarten
> uit openstreetmap te printen...
> Ik krijg alleen maar fragmenten op papier
> en dat zowel met firefox als Internet Explosure...
>
> Ik was van plan mijn geroute buurtjes de tweede maal door te fietsen en
> zo de verbeteringen door te voeren.
>
> Omdat JOSM ook niet kan printen ....

Ik gebruik Firefox anders wel om wijken af te drukken en al fietsend
aantekeningen te maken. De resultaten kunnen beter, maar een beetje
spelen met de afdruk eigenschappen kan helpen.

Wat complexere mogelijkheden:
- In de wiki een artiekel over afdrukken met GNUplot:
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Print_OpenStreetMap_with_Gnuplot
- OSMarender: http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Osmarender
- OpenOffice als PDF uitvoer:
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Human_designed_output
- PHP rendering: http://wiki.openstreetmap.org/index.php/PHP_rendering

Er zullen vast nog meer alternatieven zijn, even zoeken in de wiki op
'printing' gaf ondermeer bovenstaande mogelijkheden.

> Regards,
>
> Ing. Gert Gremmen
> Approvals manager

<snip..megalange footer verwijderd..>