[OSM-talk-nl] Weer een vrolijke mededeling :)

Eugene van der Pijll eugene at vanderpijll.nl
Wed Jun 13 23:14:38 BST 2007

Martijn van Exel schreef:
>    Als het om overheidsinstanties gaat kun je altijd met een WOB-verzoek
>    proberen aan je data te komen. Uit betrouwbare bron weet ik dat dat nogal
>    eens het gewenste resultaat oplevert :)
>    WOB = Wet Openbaarheid van Bestuur.

Ik heb geen verstand van dit soort zaken, dus correct mij als ik wrong
ben, maar gegevens verkregen op basis van een WOB-verzoek zijn niet vrij
te gebruiken. Ze zijn alleen in te zien; of ze gepubliceerd kunnen
worden door derden is twijfelachtig; afgeleide werken zijn niet
toegestaan.

Ongeschikt dus voor OSM. (Maar ik hoor graag het tegendeel van iemand
die er meer verstand van heeft dan ik.)

Eugene