[OSM-talk-nl] OSM en politiek

Zoran Kovacevic zoran at kovacevic.nl
Sun Jun 17 12:09:57 BST 2007

Hee allemaal,

Bij de laatste R'dam mapping party hebben we met lokale SP en GroenLinks
  gediscussieerd over de problemen die wij ervaren met het hergebruik
van bestaande geodata. Zij willen ons helpen om die data voor ons vrij
te krijgen.

We hebben toen afgesproken dat we inventariseren welke bestaande
(lokale) geodata we willen hergebruiken. Vervolgens stellen we een
hergebruik-verzoek aan de betrokken instantie. Aan de hand van die
afwijzingen kan de lokale politiek vervolgens moties indienen in de raad.

Tijdens Holland Open ben ik ook in contact gekomen met Sabina Gazic
(PvdA raadslid A'dam) die ons wil helpen in Amsterdam. En Henk Hoff (CDA
raadslid Assen) kan iets vergelijkbaars betekenen voor Assen, gok ik :)

Stefan heeft al veel in kaart gebracht op
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Bestaande_geodata_hergebruiken.

Denk nog even mee welke bestaande data we willen hergebruiken en ga er
achteraan (i.e. scoor een afwijzing - of beter nog: een toewijzing :)
zodat we snel een generiek verhaal in moties kunnen om laten zetten.

Stap 1: inventariseren
Stap 2: navragen
Stap 3: motie
Stap 4: we krijgen de data en zijn eerder en beter klaar

Groet, Zoran

P.S.: Andere plaatsen/steden natuurlijk ook!