[OSM-talk-nl] Knooppuntenroute

Klaas van Gend klaas.van.gend at mvista.com
Sun Jun 17 21:45:35 BST 2007

Freek wrote:

> De Britten gebruiken hier de "ncn" en "ncn_ref" tags voor (National Cycle
> Network). Ik denk dat we dus voor Nederland een keuze moeten maken of we
> dezelfde tags gaan gebruiken of dat we wat nieuws verzinnen. Op zich lijkt me
> niet zoveel mis met hergebruik van die tag, aangezien we in Nederland geen
> Britse NCN's hebben en andersom. Aan de andere kant zou het misschien beter
> zijn om hier een internationale aanduiding voor te hebben.
>
> Zolang er nog geen besluit is zou je de info kunnen opslaan als
> note="Knooppunt xx" o.i.d., dat heb ik ook gedaan hier en daar.

> [...]

Die knooppunten zijn opgezet door de ANWB, toch?
En elk nummer is uniek binnen Nederland, toch?

Is het dan niet zinvoller om ze "anwb_ref=21" te dopen?
Software kan later makkelijk genoeg meerdere tags met dezelfde dingen
mergen en als je met notes gaat werken wordt 't weer minder eenduidig
dus kunnen we later minder fixen.

ncn_ref="ANWB_21" zou wat mij betreft ook prima kunnen.

Gewoon mij twee eurocent...

--
Met vriendelijke groet, Best regards,

Klaas van Gend

Field Application Engineer Europe
MontaVista Software

Phone: + 31 40 2801386
email: klaas.van.gend at mvista.com

Vision 2007, Embedded Linux Developers Conference
October 8-10, Santa Clara, California
http://www.mvista.com/vision