[OSM-talk-nl] Hoge resolutie satellietbeelden

Eugene van der Pijll eugene at vanderpijll.nl
Sun Jun 17 23:37:21 BST 2007

Misschien is dit oud nieuws voor jullie, maar ik gebruik altijd josm,
dus ik had het nog niet gemerkt.

De java-applet op openstreetmap.org heeft nu hoge
resolutiesatellietbeelden! Volgens mij is het nu mogelijk om vanaf de
foto's de starten te mappen, zodat je op de fiets alleen nog de
straatnamen en eenrichtingswegen hoeft te noteren.

Helaas vind ik de potlatch-editor nog niet echt handig (waarom zijn de
wegen en zo allemaal zo dik in de hoogste zoomlevels?), dus ik voeg
online alleen de nodes toe, om er dan in josm wegen van te maken. Even
kijken hoe snel dat gaat.

Met een beetje goede wil heb ik binnen twee weken een groot stuk Den
Haag gemapt; dan hebben jullie allemaal wat te doen op de mapping party.

groeten,
Eugene