[OSM-talk-nl] Hoge resolutie satellietbeelden

Eugene van der Pijll eugene at vanderpijll.nl
Mon Jun 18 20:30:24 BST 2007

Floris Looijesteijn schreef:
> ik ben inmiddels lekker aan het mappen met potlatch.
> in den haag inderdaad. toch wel erg cool dat dit kan.
> ik zal tijdens de mapping party de straatnamen wel opzoeken
> en alles nog even controleren omdat ik niet alles goed kan
> zien op de satellietfoto's, er staan erg veel bomen :)

We moeten wel zorgen dat we weten welke straten met de stelliet gemapt
zijn; die zijn soms slecht te herkennen, en voor je het weet heb je een
bomenrij er als straat in staan. Als ik de enige was in Den Haag, zou ik
(in josm) de ways weglaten, zodat je alleen de segmenten ziet; die zijn
met osmarender dan mooi grijs.

Als we met meer zijn dan moeten we opletten niet twee keer dezelfde
straat te mappen, want Potlatch geeft geen unwayede segmenten aan.

gr,Eu

P.S. De oprijlaan van Huis ten Bosch staat op de kaart! Weer iemand die
met OSM de weg naar huis kan vinden :-)