[OSM-talk-nl] voorstellen

Martijn van Exel mvexel at gmail.com
Mon Jun 18 21:14:03 UTC 2007

Dag Jaap-Andre,

Ik heb zo'n Amaryllo nu een week of twee in gebruik. Hij voldoet
prima, op een paar eigenaardigheden na. Zie mijn post van vanmiddag.
Voor het geld een prima keus, denk ik. Hij kan 8192 kiezelsteentjes
laten vallen (ik heb nog geen betere Nederlandstalige term
verzonnen), wat goed is voor twee uur en een beetje tracken met een
kiezelsteentje per seconde. Op de fiets op redelijk voorspelbare
rechte stukken kun je het interval op vijf seconden stellen, waardoor
de effectieve tracktijd vijf keer zo lang wordt. Dit vind ik een
waardevolle feature en schijnt lang niet op alle apparaten te kunnen.

Ik heb dit weekend de ForeRunner 305 besteld, bij Futurumshop.nl. Die
kan ietsje meer kiezelsteentjes onthouden, is aanzienlijk duurder,
maar heeft allerlei functies die voor (recreatieve) sporters
interessant zijn. Bovendien is-ie voorzien van de SirfSTAR III
chipset, die een betere ontvangst onder lastige omstandigheden
schijnt te garanderen. Ik zal rapporteren in hoeverre dit apparaat
(ook) geschikt is voor OSM-activiteiten.

Succes in Losser e.o.!

Op 18-jun-2007, om 22:05 heeft Jaap-Andre de Hoop het volgende
geschreven: