[OSM-talk-nl] JOSM: 412 Precondition Failed

Martijn van Oosterhout kleptog at gmail.com
Sat Jun 23 16:15:57 UTC 2007

On 6/23/07, Gert Gremmen <Administrator at ce-test.info> wrote:
> Daar heb je gelijk in, Martijn, als het hier om de software ging.
> Het gaat echter niet om de software, maar om de map, en die software
> is een hulpmiddel. Het minste wat je dan kan verwachten is dat
> als er bij een substantieel probleem , op de site onder de link die je
> in de about venster vindt, vermeld wordt wat de laatste versie is.

Het is een wiki dus iedereen kan het aanpassen. Ik heb het net
veranderd zodat het zegt dat er vaak updates zijn en dat de wordt
verwacht redelijk vaak up-te-graden.

> Maar openstreetmap moet het straks ook hebben van absolute leken, mensen
> voor wie het updaten van een software versie al lastig is.

JOSM is inderdaad niet voor iedereen. Gelukkig is het ook niet de enige editor.

> Laten we het hen dan zo makkelijk mogelijk maken, en er voor zorgen
> dat zij niet steeds (en zelf niet soms) een of twee avonden voor de
> kaart met de korte Achternaam hoeven te werken.

Ach, op zich is het niet zo erg als de communicatie met de server niet
zo goed gaat, want je kan je veranderingen gewoon opslaan op je
hardeschijf en de volgende dag gewoon verder gaan.

Maar inderdaad, het zou fijn zijn als de ontwikkelaars betaald werden
om dit allemaal te doen en het professioneel aan te pakken. Jammer
genoeg doet iedereen dit in zijn vrije tijd, dus af en toe gaat het
mis...

Met vriendelijke groet,
--
Martijn van Oosterhout <kleptog at gmail.com> http://svana.org/kleptog/