[OSM-talk-nl] Eerste stukje Losser

Lambertus osm at na1400.info
Mon Jun 25 08:14:51 UTC 2007

Jaap-Andre de Hoop wrote:
> Zo het eerste stukje Losser is bezig up te loaden vanuit Josm. Jemig wat
> gaat dat traag. Heb niet superspannend veel gedaan, stuk of 100 nodes en
> segmenten 5 wegen, twee rotondes. Is dat altijd zo traag of wil nu
> iedereen naar bed?
>
> Zou mooi zijn als dat in de background zou kunnen, kan je tussentijds
> opslaan en ondertussen doorwerken.

De webserver had het gistervond inderdaad erg druk met aanvragen verwerken.

Wat je kunt proberen is met twee instanties van JOSM te werken. Eentje
voor uploaden/downloaden en eentje voor bewerken. Dit is een bekend truukje.

> Ut duurde wel even voordat ik doorhad dat die gps-eierleg-dingen geen
> nodes waren :-)
> Oh en het is ook handig om aan te geven dat je ook de gps-data wilt
> downen ;-) Heb hierdoor wat onder Losser (glanerbrug?) lopen kloten,
> maar geloof wel weer hersteld.
>
> Heb nu de fietspaden waar ik fietste als wegen neergezet, om eens beetje
> structuur te krijgen, later nog wel een paar wegen met auto om die wat
> beter neer te zetten.

Fietspaden zijn natuurlijk ook belangrijk :) Bij mij komen de wegen voor
uitsluitend autoverkeer laatst (ik ga niet auto rijden alleen om maar
data voor OSM te verzamelen, dat vind ik niet kunnen vanwege
milieuredenen. Ik rij wel eens een klein stukje om, dat dan weer wel ;) )

Een manier van tracken die mij goed bevalt is: Eerst de hoofdwegen van
een wijk mappen zodat er hapklare blokken ontstaan. Daarna de blokken
invullen door bij elke afslag rechts te gaan totdat je bij een hoofdweg
uitkomt. Daar draai je 180 graden om en ga je verder met rechtsaf slaan.
Ik sla op deze manier zelden een weg over.