[OSM-talk-nl] Statistieken

Eugene van der Pijll eugene at vanderpijll.nl
Tue Jun 26 22:02:02 BST 2007

Maarten Deen schreef:
> Ik heb misschien een hele domme vraag. Als ik de data aangepast heb, hoe
> sla ik die dan op?

Je bedoelt de wegen in de online editor op openstreetmap.org? De
wijzigingen worden opgeslagen zodra de weg niet meer geselecteerd is.
Dus even naast de weg klikken als je klaar bent.

Als er linksonder een verkeersbordje met uitroepteken komt te staan, is
de weg niet opgeslagen omdat er geen contact gemaakt kon worden met de
server (dat komt nogal eens voor bij mij). Klik dan even het bordje aan,
dan probeert 'ie het weer.

Je kan zien of een nieuwe weg opgeslagen is als hij een positief (hoog)
nummer heeft gekregen. Die nummers staan ook linksonder. Een weg die je
zelf begonnen hebt, krijgt een negatief nummer (beginnend bij -1). Dat
geldt natuurlijk niet als je een bestaande weg wijzigt.

Eugene