[OSM-talk-nl] B R I G H T :: KPN navigeert mobiel met verse kaartupdates

Milo van der Linden mlinden at zeelandnet.nl
Thu Jun 28 22:42:50 BST 2007

Zie C't (Magazine voor Computer techniek nr. 7/8 Juli/Augustus 2007)

Er zijn in 2 categoriëen navigatie oplossingen getest:
- Onboard: Benefon, Navicore, Navigon, Route66,TomTom
- Offboard: Gate5/Nokia, Navigon, Wayfinder

Bij Offboard moet je software via GPRS of UMTS de routeberekening
aanvragen. Hij krijgt dan de route met instructies retour van de server.
Telkens als je route wijzigt wordt de GPRS/UMTS verbinding opnieuw opgezet.

Mijn gevoel is dat de "verse" kaartupdates van KPN ook op die manier
zullen werken, offboard. M.a.w. hoe gratis is gratis als je gigantisch
begint te GPRS-en??

Zoran Kovacevic schreef:
> FYI: http://www.bright.nl/kpn-navigeert-mobiel-met-verse-kaartupdates

Milo van der Linden
mlinden at zeelandnet.nl <mailto:mlinden at zeelandnet.nl>
milovanderlinden at gmail.com <mailto:milovanderlinden at gmail.com>
milo at 3dsite.nl <mailto:milo at 3dsite.nl>
http://www.3dsite.nl

De informatie in dit bericht reflecteerd mijn persoonlijke mening en
niet die van een bedrijf of instantie. Aan de informatie kunnen geen
rechten worden ontleend. Indien dit bericht onderdeel is van een forum,
mailing-list of community dan gelden automatisch de bijbehorende
voorwaarden.