[OSM-talk-nl] www.openstreetmap.nl

Jeroen Dekkers jeroen at vrijschrift.org
Fri Mar 23 23:34:16 GMT 2007

At Thu, 22 Mar 2007 09:42:44 +0100 (CET),
Zoran Kovacevic wrote:

> OK, als ik geen 'nee, omdat' hoor van anderen, moeten we dat maar gaan
> inzetten. @jeroen: vrijschrift heeft webspace beschikbaar hiervoor?

Ja, in principe wel. Zie ook m'n andere mail. Vrijschrift zelf moet
eigenlijk ook nog een weblog krijgen, staat al sinds de zomervakantie
op m'n todo lijstje (zoals nog wel meer dingen daar op staan... :-/).

> De subsidie-focus is op A'dam/Den Haag/Rotterdam 'af' krijgen. En
> aangezien die best groot zijn, is het denk goed om daar nog wat meer
> gesusidieerde parties te doen. Aan de andere kant, is het wellicht beter
> om op veel veschillende plaatsen vuurtjes te stoken.
>
> Ik mis nog wel iets als Groningen/Vlissingen/Almere? We zouden
> provinciehoofdsteken kunnen doen?

Het probleem is dat de subsidieaanvraag een beetje gehaast in een paar
dagen gemaakt is en we hierover niet heel erg goed nagedacht
hebben. Ik denk dat het inderdaad beter is mapping parties in meer
verschillende steden te organiseren. Het enige voordeel is dat als je
meerdere keren in dezelfde stad zit, je niet elke keer opnieuw op zoek
moet naar een locatie.

Als we echter goede argumenten hebben om van het oorspronkelijke plan
af te wijken, denk ik niet dat Digitale Pioniers daar heel moeilijk
over gaat doen als we dat gewoon overleggen.

> Volgens mij zou dat moeten kunnen. Ik denk echter dat als we het goed
> voorbereiden, we gebruik kunnen maken van buurthuizen/kunsternaarsruimtes,
> dat soort dingen. Laten we per stad een plan maken.

Ja, of bedrijven/organisaties die al heel veel voor of met Vrije
Software doen. Ik verwacht namelijk dat de meeste wel OSM.

Jeroen Dekkers