[OSM-talk-nl] zelf luchtfoto's maken

Floris Looijesteijn osm at floris.nu
Sat Mar 24 10:10:08 UTC 2007

> Lijkt me wel kunnen, al is het maar als promotiestunt. :-)

ik zal even vragen of ze ook ballonnen hebben met het osm logo...

> Wat me wel een probleem lijkt is de hoek van de camera. Als je je
> camera iets scheef houdt moet je je foto namelijk gaan
> onthoeken. Vanuit een mandje lijkt het me lastig om dat echt goed te
> doen. En er zijn nog wel wat zaken om rekening mee te houden.

de hoek wordt inderdaad lastig, waarschijnlijk zal op alle foto's de
helft ingenomen worden door de mand...
wat ik in ieder geval doe, is 2 gps-sen meenemen zodat ik kan weten
waar elke foto genomen is. en dan misschien later nog wat referentie
punten bezoeken op de grond voor exacte coordinaten.
als ie nou een beetje op de zelfde hoogte blijft hoop ik de foto's
aan elkaar te kunnen stitchen.

maar het is natuurlijk vooral een proof-of-concept.

ik duik maandag even de telefoon in.