[OSM-talk-nl] mirror.openstreetmap.nl

Zoran Kovacevic zoran at kovacevic.nl
Sat Mar 31 09:42:05 UTC 2007

Martijn van Oosterhout wrote:

> Nou, eerste vraag: progress filmpje van wat? Heel Nederland, een stad, allebei?

Van de A/R/DH lijkt het me wel nuttig in relatie tot de subsidie, maar
er zijn genoeg plaatsen (Utrecht, Delft ... en vergeet ook Heiloo niet
:) waarvoor het interessant is om te zien.

> Het process is denk ik niet so moeilijk. Er bestaan programmas om
> bepaalde stukken uit een planet dump te knippen. Van daar kan je het
> door osmarender voeren om een image to maken. En dan aan elkaar te
> plakken in een animated GIF (hoe werd dat gedaan trouwens? Heel mooi).

Animated gif wordt snel zwaar denk ik. Wellicht een formaat kiezen dat
aan compressie doet tussen frames?

> Een begin zou zijn een animatie van Amsterdam over de laatste maanden,
> maar als het een keer gedaan is dan is het process niet meer moeilijk.

Het zou wel een toffe app zijn, als je een gebied en een periode kunt
opgeven waarvan je een filmpje wilt :D

Ik zou Amsterdam wel willen zien, en Nederland (of is een groot gebied
veel zwaarder om te maken?).