[OSM-talk-nl] Routes en knooppuntnetwerken

Ben Companjen bencompanjen at gmail.com
Thu May 3 19:33:15 UTC 2007

On 03/05/07, Martijn van Oosterhout <kleptog at gmail.com> wrote:

> <..>
>
> Het grootste probleem is dat een way wellicht bij meerdere routes kan
> zijn, maar het tag "route" kan maar een keer verschijnen. Dus is stel
> voor een klein variatie:
>
> route:anwb_fiets=Kempenland route
> route_ref:anwb_fiets=?
>
> Dan vermijd je iig dat probleem.

Ik heb zelf nog geen routes aangegeven in OSM, maar wil dat wel een keer
gaan doen voor buslijnen (uiteindelijk voor een mobiele applicatie die de
route aangeeft, zoals nu al in de bussen in de buurt aanwezig is).
Goed, wat ik wilde zeggen is: is het niet de bedoeling dat elke route op een
eigen way staat? Dat lijkt me misschien wat moeilijker editten (welke way
heb ik nu te pakken?), maar je vermijdt het probleem dat je aankaart.
Echter, het richtingprobleem van Eugene los je hier niet zo makkelijk mee op
en het is niet gemodelleerd volgens het model van Milo.

Met vriendelijke groet,
> --
> Martijn van Oosterhout <kleptog at gmail.com> http://svana.org/kleptog/

Groeten van Ben