[OSM-talk-nl] Hoe ver zijn we eigenlijk?

Eugene van der Pijll eugene at vanderpijll.nl
Mon May 7 17:21:31 UTC 2007

Lambertus schreef:
> Hoe heb je deze data verzameld als ik vragen mag? Wellicht interessant
> om het in script vorm op de wekelijkse dump los te laten?

Perl script geschreven dat planet.osm inleest (of eigenlijk alleen een
deel waar Nederland in voorkomt), en de gemeentekaart van het CBS (zie
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/dossiers/nederland-regionaal/publicaties/geografische-data/archief/2007/2006-wijk-en-buurtkaart.htm).
En dan wat rekenwerk.

Het is heel makkelijk om het op een nieuwe dump van planet.osm te
draaien. Alleen kost het een uurtje omdat de bestanden nogal groot zijn.
Ik zal binnenkort eens proberen een tijdreeksje te maken. Ik heb al de
dump van 3 januari gedownload; toen zaten we op 0,48 procent; nu dus op
tien keer zoveel.

Als iemand het scriptje wil hebben om mee te spelen, dan kan 'ie 'm
krijgen.

groeten,
Eugene