[OSM-talk-nl] vb.net mapping en routing, wie doet er mee?

Jeroen Dekkers jeroen at vrijschrift.org
Wed May 16 20:38:09 BST 2007

At Wed, 16 May 2007 19:45:16 +0200,
Milo van der Linden wrote:

> Ik weet niet goed of er gebruik wordt gemaakt van de spatial functies in
> mysql (http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/spatial-extensions.html),
> misschien dat ik het database team daareens naar kan vragen.

Geen idee wat ze op het moment precies gebruiken, er was iemand bezig
met het testen of PostGIS een stuk sneller zou zijn. Als je op de
hoogte wilt blijven kan je het beste op de talk en dev mailinglisten
abboneren.

De meeste OSM software bevindt zich in de grote subversion repository
(http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Getting_The_Source), voordat
je wat schrijft zou ik daar ook altijd eerst even kijken.

> Idd. de
> osm-xml file is hier gewoon niet heel handig, maar  een bepaald stuk
> extracten op het moment dat je het nodig hebt is het ook goed
> natuurlijk. Of extracties maken op hoofdwegen en alleen bij begin en
> eindpunt van een route detail topo ophalen...

XML bestanden zijn nooit heel erg efficient, zeker niet met grote
hoeveelheden data, maar het grote voordeel van XML is dat het
uitwisselbaar is.

> Omdat de meeste navigatie software alleen van A naar B routeert
> (enkelvoudige routering) evt. met wat via punten, moet het dus met de
> toolset die we destijds gebruikten mogelijk zijn om met het Nederlandse
> wegen bestand te rekenen onder de 10 sec. Europa breed: max 30 sec,
> wereldwijd max. 2 minuten. Dit is in feite wat ik wil gaan proberen en
> ik wil hier heel graag mensen voor vinden die dit samen met me willen
> doen, dit is niet iets dat ik in mijn eentje kan.

Heb je al naar gpsdrive gekeken? Ik heb er nog nooit naar gekeken,
maar het wiel opnieuw uitvinden is vaak niet zo heel nuttig. :-)

> Zijn er nog meer mensen met ideeen? Ik waardeer deze discussie en vind
> hem nu al erg nuttig!

In mijn ogen kan de discussie eigenlijk beter op de internationale dev
lijst plaatsvinden, aangezien dit niet echt specifiek voor Nederland
is.

Jeroen Dekkers