[OSM-talk-nl] Aruba!

Lambertus osm at na1400.info
Tue May 22 10:35:44 UTC 2007

Milo van der Linden wrote:
> Hallo allemaal,
>
> Ik ben een begin aan het maken met het OSM-en van wegen op Aruba. Nu zit
> het zo, ik heb een contact op Aruba, deze persoon verkoopt fleet
> management oplossingen (gps) alle voertuigen die hij straks heeft
> rondrijden genereren GPS tracks. Deze tracks zet ik om naar OSM. 2
> vliegen in een klap, hij verbetert zijn wegenbestand en de fleet
> management oplossing wordt op deze manier kwalitatief steeds iets beter.
>
> Wat we dan vervolgens zoeken is een navigatie prog dat de toeristen op
> Aruba kan bedienen, soort Tomtom die met de huurauto's kan worden
> [...]
Dag Milo,

Eerst iets offtopics: Het valt me op dat je vaak een nieuwe discussie
begint middenin een bestaande discussie door middel van een reply, dat
is niet echt overzichtelijk voor de overige lezers. Aub, als je een
nieuw onderwerp wilt starten graag gewoon een nieuw bericht naar
talk-nl at openstreetmap.org sturen (dus niet als reply ergens op). Alvast
bedankt.

Ontopic nu: Een vloot huurauto's, maar ook transportfirma's en koeries
zijn goede bronnen van track data. Het is alleen vrij lastig om de
tracks los te peuteren over het algemeen (is mij nog niet gelukt vanwege
'bedrijfsgeheimen' enzo iig).

Er zijn meerdere freeware navigatie applicaties zoals GpsDrive, RoadMap
en RoadNav. Deze applicaties draaien onder Linux en/of Windows op een
willekeurige PDA en hebben in meer of mindere mate ondersteuning voor
OSM data. Voor de Nokia N770 en N800 is er ook een navigatie applicatie.
Check ook deze link eens: http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Neat_Stuff