[OSM-talk-nl] OpenStreetMap.nl wordt vermeld in artikel Koen Martens op Livre als alternatief voor Google Maps

Bas bas at softwarefreedomday.nl
Thu May 24 14:47:10 UTC 2007

Zoran,

Oh man, Nu loop je me te dissen! ;-)
Wat je zegt is waar, maar het is natuurlijk wel zo dat als een redelijk
volledige OSM-landkaart is, het voor andere derde partijen, dan Google
ook makkelijker wordt om een alternatief voor Google Maps te
ontwikkelen. Google zal naar ik aanneem de landkaart-data niet als in
"Free as in free beer" krijgen van Teleatlas. Beter gezegd, ze zullen
daar aardig wat zakgeld voor neerleggen. Voor kleinere derde partijen
zal dat geldbedrag nog een aardige drempel zijn (naast het hosten van de
OSM-data), neem ik aan.

Bijv. Als ik op dit moment wil zien waar de Amersfoort ligt, moet ik
nog naar Google Maps, en binnenkort, wanneer deze stad ook uitgebreid op
InformationFreeway.org te vinden is, dan heb ik genoeg aan
InformationFreeway.org (of andere sites), waardoor de kans dat ik Google
nodig heb, dus kleiner wordt.

Met vriendelijke groet,

Bas de Lange

Heb jij al gehoord van de Syllable Conferentie 2007 "Boat To Freedom!"
in Enkhuizen van vrijdag 22 juni tot en met zondag 24 juni? Zie:
http://www.syllable.org/discussion.php?id=1920

Zie hier de officiƫle Syl-Con 2007 "Boat To Freedom!"-logo's:
http://bp2.blogger.com/_xL2I_Q6wbd0/RlSnJbfXRwI/AAAAAAAAAOM/3HaHRFTB7o4/s1600-h/Boat-to-Freedom.png
http://bp0.blogger.com/_xL2I_Q6wbd0/RlV3arfXRxI/AAAAAAAAAOU/_3ta5uh7fXQ/s1600-h/Boat-to-Freedom3.jpg
http://bp1.blogger.com/_xL2I_Q6wbd0/RlWLH7fXRzI/AAAAAAAAAOk/pvqll4lYTkQ/s1600-h/Boat-to-Freedom5.jpg
http://bp0.blogger.com/_xL2I_Q6wbd0/RlWLHrfXRyI/AAAAAAAAAOc/XMwDGTW6rK0/s1600-h/Boat-to-Freedom4.jpg
http://bp1.blogger.com/_xL2I_Q6wbd0/RlWST7fXR0I/AAAAAAAAAOs/biqLf662Vh0/s1600-h/Boat-to-Freedom2-4.jpg

Syllable GPL-gelicenseerd multimedia bureaublad besturingssysteem?:
http://www.source21.nl/media/20060330/syllable_-_kay_de_vos.mp4

Wil jij ook controle houden over je eigen data? En niet bang te hoeven
zijn voor dit scenario? Zoals beschreven door Koen Martens in dit artikel?:
"'Google is de Microsoft van de 21ste eeuw'"
http://www.livre.nl/achtergronden/internet/google-is-de-microsoft-van-de-21ste-eeuw-24052007.html

Eeuwig en altijd bereikbaar via AltME
Eeuwig en altijd bestanden delen via AltME
Eeuwig en altijd agenda's beheren via AltME
Eeuwig en altijd lijsten beheren via AltME
Eeuwig en altijd beveiligd communiceren via AltME
Eeuwig en altijd _geen_ last van SPAM via AltME
Eeuwig en altijd archiefbeheer via AltME
Eeuwig en altijd zelf controle over je communicatie via AltME
Eeuwig en altijd je eigen on- en offline kantoor via AltME
Download AltME (0,8MB) hier voor Windows, Mac OS X, Linux en OpenBSD:
http://www.altme.com
Vraag je persoonlijke account aan bij Bas