[OSM-talk-nl] VDS mapnik is bezig

Martijn van Oosterhout kleptog at gmail.com
Thu Nov 1 09:03:12 UTC 2007

On 11/1/07, Gerjan Teselink <G.Teselink at jonker.nl> wrote:
> Ik heb laatst voor onze applicatie (we hebben al een applicatie bij
> ons die gebruik kan maken van de tiles) een tile-server ingericht,
> toen had ik inderdaad ook last van de witte zee. Wat moet je doen om
> die zee blauw te krijgen? Ik heb al wat op internet gezocht maar kom
> daar niet echt verder, is daar iets van een howto-tje van te maken? Of
> komt dat zometeen in de dataset?

Er is geen kant en klare oplossing heb ik begrepen. Wel is het process
bekend (je moet een shapefile maken). Daar ga ik mij vandaag of morgen
in verdiepen, want ik ben niet de enige die dit wil...

> Ik las een andere vraag waarin stond hoelang het duurde om een tileset
> te maken. Bij mij was het  t/m 15 ongeveer 6 uur.  16 was 1,5 dag en
> 17 ongeveer 3 dagen.

Op deze server gaat het iets sneller, zoom16 was 10 uur en ik schat
zoom17 op 16-20 uur, de rest van de dag dus. Dit is alleen nederland.

Met vriendelijke groet,
--
Martijn van Oosterhout <kleptog at gmail.com> http://svana.org/kleptog/