[OSM-talk-nl] VDS mapnik is bezig

Lambertus osm at na1400.info
Thu Nov 1 11:03:11 UTC 2007

Martijn van Oosterhout wrote:

> Eigenlijk weet ik niet of het zinvol is om er OSM data van te maken.
> We willen ook de hoogte kunnen zien in plaatsen waar er geen wegen
> zijn.
>
> Zit het in een Garmin als echt hoogte lijnen? Want als ik het begrijp
> is de brondata als pixel (x,y,hoogte). Dat omzetten naar hoogte lijnen
> is een hele klus, daar heb je gdal_contour voor nodig. mapnik en
> osmarender kunnen dat zeker niet.

Het is echt niet de bedoeling dat de hoogte data daadwerkelijk in de OSM
database terecht komt. Waar ik op doelde is dat Mkgmap gecombineerde
data nodig heeft en dat daarvoor de data gemengd moet worden in een
lokale planet-latest-radar.osm file. Er wordt dus geen gebruik gemaakt
van een database in dit geval.

Meer informatie:
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Talk:Mkgmap/dev#Contours

Voor de webinterface weet ik het zo niet, maar ik verwacht dat
hoogtelijnen binnenkort wel mogelijk worden.