[OSM-talk-nl] Vanmorgen in "De Pers": TomTom: nu is het echt oorlog

Lambertus osm at na1400.info
Thu Nov 1 14:43:06 UTC 2007

Danny Maas wrote:

> On 11/1/07, *Lambertus* <osm at na1400.info <mailto:osm at na1400.info>> wrote:
>

>     Maar het opzetten is 1 ding wat gemakkelijk door een enthousiaste
>     vrijwilliger gedaan kan worden (ik ben het bewijs ervan mag ik wel
>     zeggen). Dat zorgt dus niet voor de waarde van de dienst, maar alle
>     andere diensten eromheen misschien wel. Zeker voor niet-technische
>     bezitters van een Garmin GPS. Al moet ik nog bedenken wat dat voor
>     dienste zouden kunnen zijn.
>

> Je zou kunnen denken aan een install voor Mapsource, met een extra
> client die updates voor je ophaalt.
> [...]
Even doordenkend zijn nog wel wat dingen te bedenken ja. De install voor
Mapsource met automatische synchronisatie is wel een mooie idd.

Even dromend...

free:
maandelijkse updates

one-time member (klein bedrag per download):
laatste dagelijkse download
email support

normal member (vast bedrag per maand):
wekelijkse updates
email support

power member (vast hoger bedrag per maand):
dagelijkse updates
telefonische support

Betaling met iDeal, Paypal e.d. Of SMS "GARMIN AAN" naar 06-xxxx waarna
bij elke download er een duur smsje naar jou mobiel gestuurd wordt.
Klinkt wel mooi profi allemaal, misschien wordt Garmin wel power member :P

Mijn webinterface is al een mooie start. Ik ga in iedergeval door met de
ontwikkeling ervan. Of het ooit een betaalde service wordt zie ik nog
wel. Voor OSM zou het mooi zijn, voor mij persoonlijk vind ik het niet
nodig (anders was ik nooit met OSM begonnen):

http://garmin.na1400.info

Nieuwtje: Binnenkort komen de Computerteddy Garmin kaarten erbij.