[OSM-talk-nl] VDS mapnik is bezig

Martijn van Oosterhout kleptog at gmail.com
Fri Nov 2 08:51:03 UTC 2007

On 11/2/07, Lambertus <osm at na1400.info> wrote:
> Ik zou graag pas features willen tekenen in OpenLayers vanaf het moment
> dat een bepaalde zoomlevel bereikt wordt en dan alleen de features die
> zichtbaar zijn. Als jij ondertussen thuis bent in OL, zou je dan aan
> kunnen geven hoe ik dat het beste op kan lossen? Een 'onZoom' event
> (o.i.d.) kan ik nergens vinden in de documentatie...

Het lijkt gewoon alsof je de tiled WFS layer wil hebben die ik een
tijdje geleden schreef voor de POI layer.

http://dev.openstreetmap.org/~kleptog/pois/pois.html

> Het tekenen van features lukt al maar door de hoeveelheid (10.000+ op
> wereld schaal) moet er dus een mechanisme gemaakt worden die alleen de
> features tekent die zichtbaar zijn en zodra voldoende ver is ingezoomd
> om het aantal features beperkt te houden.

Met dit systeem kan je per zoom level kiezen wat je wil laten zien.
Bij de POIs verdwijnen ze op een bepaalde niveau, maar dat is
makkelijk aantepassen.

Met vriendelijke groet,
--
Martijn van Oosterhout <kleptog at gmail.com> http://svana.org/kleptog/