[OSM-talk-nl] Amsterdamse Bos en andere polygonen met gaten

Lambert Carsten lhc.osm at solcon.nl
Mon Nov 12 15:26:32 UTC 2007

Dag allemaal,

Mijn eerste post, dus ik stel mij even heel kort voor. Ik werk vooral aan de
data (fietsen, gps, fototoestel en josm) vooral in Amsterdam.

Ook in de omgeving van Artis is het volgens mij niet op een logische manier
getekend.
http://www.openstreetmap.org/index.html?mlat=52.36711721844324&mlon=4.911211332183962&zoom=13
Geen layers maar wel eilanden binnen grote waterpartijen.

Verder zijn de grachten getagged met natural=water en tegelijkertijd met
waterway=canal. Ook dit lijkt mij verkeerd aangezien een way met
natural=water altijd een gesloten way is, terwijl een waterway dat (meestal)
niet is. Lijkt mij ook een  probleem voor routeplanners voor vaarwegen.

Volgens mij moeten al die waterway=canal (e.d) tags worden weggehaald bij die
ways die waterpartijen omsluiten en moeten door diezelde gebieden nieuwe
waterways worden getekend in het midden van de gracht (e.d.) zoals dat
(volgens mij) in het pre-AND tijdperk werd gedaan.

On Monday 12 November 2007 14:59:49 Gerco-Kees Bloemsma wrote:
> [...]
> maar een waterpartij getekend, met allemaal eilandjes daarin. Maar ik denk
> dat het veel eenvoudiger is om de slootjes appart te tekenen, en op elkaar
> te laten aansluiten. Al was het alleen maar omdat geen enkele renderer dit
> goed doet (zowel Mapnik (tekent geen eilandjes) als T at H (tekent geen
> watertjes)) en voor de gebruikers die de data verwerken (wij, eenvoudige
> zielen) snappen het al helemaal niet, gezien de pogingen die al gedaan zijn
> en tot nog toe nog steeds mislukken.....
>
> Dus ik stel voor:
> De buitenrand (natural=wood) tekenen op layer=-1
Waarom is het nodig de buitenrand op layer=-1 te zetten als de slootjes apart
worden getekend?

> Dan de slootjes tekenen (natural=water).
Mee eens.

Lambert Carsten