[OSM-talk-nl] concept brief EZ

Ante Wessels ante at ffii.org
Mon Nov 19 10:12:34 UTC 2007

On Sunday 18 November 2007 02:33:11 Stefan de Konink wrote:

> In de brief is niet duidelijk wat vrije data is.
>

> ...willen wijzen op het belang van vrije data. Met vrije data wordt
> bedoeld: materiaal dat beschikbaar is gesteld zonder explicite
> copyrights op het gebruik dan wel hergebruik van dit materiaal. In onze
> bijlage "Voorop lopen door vrije data" tonen wij aan:
>

> Of iets wat de lading beter dekt.

We kunnen kijken welke definities de overheid hanteert voor open standaarden
en open source. Daar bij aansluiten kan goed zijn.

> Heb de zin in de wiki bijgevoegd, en
> tevens wat aan normen en waarden gedaan... we praten hier tegen een
> minister Hare Excellentie is wel op z'n plaats denk ik zo.

Normen en waarden? Vormen, zou ik denken. Oude vormen. Staat het propageren
van oude vormen ook op de OSM agenda?

We moeten oppassen niet verstoft of kolderiek over te komen. Moderne
organisaties gebruiken "Hare excellentie" niet. Zij spreken de minister bij
de naam aan.

Zie bijvoorbeeld brief Consumentenbond, mede namens Vrijschrift, en brief
VOBID:
http://www.europapoort.nl zoek op 4.3.92 ; documenten 41 en 42.

vriendelijke groet,
cordialmente,