[OSM-talk-nl] Fosdem 2008

Christ van Willegen cvwillegen at gmail.com
Wed Nov 21 07:17:49 UTC 2007

Hoi,

> Om meer bekendheid en mappers te vinden in Belgie, maar ook Nederland en
> andere van onze buurlanden zou het geweldig zijn konden we
> vertegenwoordigd zijn op FOSDEM.
Inderdaad goed idee! Daar hoorde ik ook voor het eerst over OpenMoko
(http://www.openmoko.org)

> Wie ziet het zitten om dat weekend (of 1 dag of enkele uren)
> OpenStreetMap te promoten? Of zelfs 1 of enkele uurtjes te vullen met
> een presentatie om iedereen warm te maken voor het mappen.
Ik was sowieso van plan om aanwezig te zijn, en ik denk dat ik wel een
paar uurtjes kan vrijmaken. Ik sta meestal zelf gepland op de Jabber
stand (http://www.jabber.org), maar ik denk dat ik in overleg wel wat
tijd kan vrijmaken. Het zou helemaal handig zijn om de 2 stands naast
elkaar neer te zetten, ik denk dat mijn 'collega's' ook wel mee willen
doen met het promoten van Open Street Map.

Wat we dan eigenlijk moeten hebben is:
- Een manier om direct in het veld OSM te kunnen editten. Ik heb al
eens overlegd met de auteur van cotoGPS
(http://core.de/~coto/projects/cotogps/) of hij interesse heeft in het
schrijven van een applicatie waarmee je direct in het veld kunt
editten en toevoegen van data. Overigens, cotoGPS draait op de Palm.
Ook zou het fantastisch zijn om op de Neo1973 (zie de OpenMoko link
hierboven) mogelijkheden te hebben om automatisch tracklogs te
uploaden en/of OSM te editten.
- Veel (en grote) plaatjes! In de space-expo hebben ze een
satellietfoto van Nederland in de grond liggen, met een formaat van 4
bij 6 meter (of zoiets. Groot in ieder geval). Er loopt door mijn wijk
een hele rare straat (schuin er doorheen), die is daar met het blote
oog te zien. Erg gaaf. Ok, 4 bij 6 meter is voor ons te groot...
- Mensen die het een beetje leuk en makkelijk kunnen brengen en kunnen
adviseren over aan te schaffen hardware en/of mee kunnen helpen
software installeren.

Als er nog mensen willen gaan: Ik weet een aantal jeugdherbergen te
vinden waar je voor schappelijke prijs kunt slapen. Kost het meteen
niet een hele berg geld om erheen te gaan.

Groeten,

Christ van Willegen

--
09 F9 11 02 9D 74 E3 5B D8 41 56 C5 63 56 88 C0