[OSM-talk-nl] Gemeentegrenzen

Freek freek_osm at vanwal.nl
Mon Oct 1 22:09:33 BST 2007

On Monday 01 October 2007, Maarten Deen wrote:
> Ik neem aan dat bij die "dubbele grens" er twee streep-stippellijnen over
> elkaar getekend zijn?

Inderdaad

> Het zou natuurlijk mooi zijn als dat niet gebeurt.
> Kan er in de logica van de renderer niet ingebouwd worden dat als er tussen
> twee nodes twee verschillende ways zijn er maar één gerenderd wordt?
> Of heeft dat weer ongewenste neveneffecten?

Een tegenvoorbeeld daarvoor is niet zo moeilijk, er zijn denk ik genoeg
plaatsen waar een area (plein, bos, o.i.d.) aan een weg grenst en de twee
wegen segmenten delen (of met 0.5: opeenvolgende nodes delen). Je zal dus
gewoon een uitzondering moeten maken voor grenzen. Ook zou het mooi zijn als
de renderers, net als google doet met landsgrenzen, de naam van de gebieden
om de zoveel tijd aan weerszijden van de grens zou tekenen.

Ik zou gokken dat het in osmarender moeilijk is om de dubbele grens te
voorkomen, misschien dat het in mapnik beter gaat, dat weet ik niet. Het
lijkt me niet al te lastig om die gebiedsnaam-weergave te implementeren, maar
goed, zoals altijd, iemand moet 't doen :-)

--
Freek