[OSM-talk-nl] Webwereld | TomTom: spoorboekje niet op Database toegang

Freek freek_osm at vanwal.nl
Wed Oct 3 12:42:58 BST 2007

On Wednesday 03 October 2007, Rob Melchers wrote:
> Wij zijn een groepje van vier blinde software ontwikkelaars dat zich
> bezighoudt met de verbetering van de mobiliteit van blinde en zeer
> slechtziende mensen m.b.v. GPS. We hebben een programma (Loadstone GPS)
> ontwikkeld dat draait op het Symbian OS op de S60 series van Nokia,
> telefoons waarvoor spraak software beschikbaar is.

Een tijdje geleden was er een mailtje op de dev-lijst van iemand die ook
probeerd een navigatiesysteem voor blinden/slecht-zienden te ontwikkelen:
http://lists.openstreetmap.org/pipermail/dev/2007-August/006262.html
Helaas waren er destijds geen reacties.
Zie ook zijn site: http://hermes-gps.info/

> [...]
>
> Aangezien OSM een grafische presentatie kent zijn wij niet in staat de
> beschikbare data te benaderen. Mijn vraag is of de mogelijkheid bestaat de
> coördinaten database van OSM toegankelijk te maken op zo'n manier dat wij
> de voor ons programma benodigde data kunnen opvragen en omzetten naar het
> formaat dat we gebruiken.

OSM data is beschikbaar in XML formaat, direct via de API of via de planet
dumps: http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Planet.osm
Hebben jullie daar wat aan?

--
Freek