[OSM-talk-nl] A4 leiderdorp burgerveen

Gerco-Kees Bloemsma gercokees at gmail.com
Mon Oct 8 19:46:37 BST 2007

Hoi allemaal,
Ik heb een begin gemaakt met de verbouw van de A4 tussen leiderdorp en
burgerveen. De A4 is hier bijna honderd meter naar het oosten toe
verschoven, om op die manier ruimte te maken voor de HSL-zuid. De op en
afritten bij Leiderdorp (Hoogmade) zijn ook compleet op de schop gegaan, en
lijken niet eens meer op iets wat in de AND-data zat. Iniedergeval 1 oprit
heb ik nu kloppend, net als de oostelijke rijbaan (die vanuit het zuiden
naar het noorden). Alle andere op en afritten, net als de westelijke
rijbaan, liggen nog niet op hun plek. Als iemand daar goeie tracklogs voor
heeft, dan zijn ze zeer welkom!! Degene die ik vandaag heb gebruikt staat
hier:
http://www.openstreetmap.org/user/GercoKees/traces/42890

Dan nog iets anders, ik ben al een paar weken druk aan het tracken en
mappen, en nu vroeg ik mij af, een kwaadwillend vandalist kan toch vanalles
aan onze data veranderen? Hoe houd ik in de gaten wat er met mijn edits (en
die van anderen) gebeurt? Of zijn we nu nog heel kwetsbaar, en wordt aan dit
soort zaken  nog gewerkt? Ik heb bijvoorbeeld ook gemerkt dat je in Potlatch
gemakkelijk zaken verprutst. Dan wil je graag je eigen edits ongedaan maken,
net als je dat voor vandalisten zou doen. Nu ja, het is nog geen wikipedia,
met zijn honderdduizend edits per dag, maar toch....

Groetjes, en map ze...
--
Gerco-Kees
<><