[OSM-talk-nl] openstreetmap in NRC

Sander Hoentjen sander at hoentjen.eu
Thu Oct 11 06:04:28 UTC 2007

Er is natuurlijk altijd de hardware die betaald moet worden, daarnaast
kun je natuurlijk denken aan een nieuw business-model. Is het nu zo dat
je het produkt koopt, de kaart koopt (en mensen daar ontevreden over
zijn, zie onlangs Kassa bijvoorbeeld, mensen willen updates), het is
natuurlijk helemaal niet raar om bijvoorbeeld de hardware tezamen met
een abonnement te gaan verkopen, waarmee je een bepaald aantal keren per
jaar je kaart kunt updaten, danwel een download-limiet hebt en je daarin
willekeurige kaarten (nieuwe landen of updates van landen die je al
hebt) kunt downloaden.