[OSM-talk-nl] OSM product: straatnamenregister

Eugene van der Pijll eugene at vanderpijll.nl
Fri Oct 12 15:33:53 UTC 2007

joris meijerink schreef:
> Waarom zouden we dat niet ook zelf kunnen toevoegen?
>
> Over hoeveel hebben we het er nu dan voor 6-ppc?

Ik heb hier een lijst met postcodes van straten (dus niet die van
postbussen) uit 2004, en dat zijn er zo'n 439.000. Dat zou best eens
kunnen kloppen, want een postcodegebied bestaat meestal uit enkele
tientallen adressen; zeg 20 gemiddeld. Nederland heeft 16mln inwoners,
en met 2 personen per adres kom je dan inderdaad rond de 400.000
postcodes.

> I.p.v. wegen mapping kunnen we dan fietspaden/wandelpaden en postcode
> mapping parties organiseren.

Fiets- en wandelpaden-mapping parties zijn een goed idee, maar hoe stel
je je het postcodeverzamelen voor? Huis aan huis aanbellen om te vragen
wat de postcode is?

Eugene