[OSM-talk-nl] OSM product: straatnamenregister

Maarten Deen mdeen at xs4all.nl
Fri Oct 12 15:52:13 UTC 2007

Stefan de Konink wrote:

> Overigens ik had altijd begrepen dat de letters van een postcode iets te
> maken hadden met de straat. Is er echt een algoritme om van straatnaam +
> huisnummer te komen naar een combinatie?!

Nee, dat geloof ik niet. Als dat zo zou zijn dan zou een straatnaam
altijd een unieke postcodeletter kunnen genereren, een postcodeletter
die dus niet door een andere straatnaam wordt gegenereerd.
Veel succes. Zulke hashfuncties op relatief random text naar maximaal
676 indexen bestaan niet.
Daarbij zijn veel straten opgedeeld in twee letters, die dan oplopend zijn.
Maarten