[OSM-talk-nl] OSM product: straatnamenregister

Danny Maas dmace99 at gmail.com
Mon Oct 15 07:51:28 UTC 2007

On 10/12/07, mvexel <mvexel at gmail.com> wrote:

> Postcodebestanden zijn goede business en (dus) om een goede reden:
> het kost moeite en geld om er één te maken en te onderhouden. Om die
> reden zullen ze ook niet gauw worden vrijgegeven, dunkt mij.

Och, dat valt ook wel weer mee. Postcodes zijn eigenlijk ouderwets.
Een aantal landen, die ze nooit hebben ingevoerd, doen dat nu ook niet meer,
omdat de huidige OCR-technieken goed genoeg zijn om het adres te kunnen
lezen. Postcodes zijn daar dan ook niet meer nodig.
Dat zou onze TNT-post ook zomaar eens kunnen gaan invoeren, want die gooien
wel vaker het hele systeem overhoop.

Groeten,

             Danny