[OSM-talk-nl] Comparing Maps

Hans Bakker hansmbakker at gmail.com
Mon Oct 15 11:33:11 BST 2007

Hallo allemaal,

ik ben nieuw hier op deze lijst en wilde me graag even voorstellen.
Ik ben Hans Bakker (hansmbakker op OSM), kom uit Amsterdam en studeer
Werktuigbouwkunde in Enschede. Ik heb een tijdje geleden al wat gps
tracks gedaan.

Als je kijkt op openstreetmap.org zie je dat de plaatsnamen in een
rare volgorde van zoomlevels weergegeven worden. Je zou verwachten dat
als de kaart helemaal uitgezoomd is, alleen de grote steden
weergegeven worden en de kleinere steden / dorpen pas als er meer
ingezoomd wordt. Nu wordt bijvoorbeeld Amsterdam vanaf zoomlevel 4
(http://openstreetmap.org/?lat=52.36496100568144&lon=4.928030605041738&zoom=4&layers=B0F)
weergegeven (niet raar), maar als er dan verder wordt ingezoomd
(zoomlevel 6) verdwijnt Amsterdam, terwijl een plaatsje als Emmen
opeens wel op de kaart staat . Bij zoomlevel 7 staat Amsterdam nog
steeds niet op de kaart, maar Haarlem wel. Als er dan een keer
ingezoomd wordt verdwijnt Haarlem weer van de kaart en verschijnt
Amsterdam. Zo'n volgorde (en dat er plaatsen 'verdwijnen' als er
ingezoomd wordt) is gewoon raar.

Verder viel het me op dat er geen spatie staat tussen 'Den' en 'Haag'
van Den Haag (er staat nu DenHaag op de kaart). Kan je dat veranderen
met JOSM?

Groeten,

Hans Bakker