[OSM-talk-nl] skate map NL

Freek freek_osm at vanwal.nl
Wed Oct 17 22:31:31 BST 2007

On Wednesday 17 October 2007, Henk Hoff wrote:

> Wanneer het bijvoorbeeld iets is als het fietsknooppunten netwerk: je
> kunt ook de referenties gebruiken zoals in
> http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Cycle_routes staan vermeld....

Inderdaad, daar moeten we eigenlijk ook nog steeds wat over afspreken, heeft
er iemand al een eigen tagging-schema gebruikt hiervoor? (ncn en lcn zijn
namelijk niet echt eenduidig in Nederland.)
Ik zie dat er al wel een pagina is:
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Nl:Fietsroutes
Maar voor bijvoorbeeld knooppunten van het fietsknooppuntennetwerk heb je
eigenlijk meer informatie nodig (de regio).

> Maar wanneer je het over routes hebt: is dit nog wat:
> http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Map_Features#Route

Ik denk dat de skate-routes niet echt "vast" zijn (bijv. met borden
aangegeven), of wel? De OSM route-tags gaan meer over vaste routes (daar zou
bijvoorbeeld een fietsknooppuntennetwerk-route wel onder vallen).

P.S. Ik zie nu pas Justs opmerking staan: "leukste presentatie van de dag!".
Kijk, dat hebben we nodig! :-)

--
Freek