[OSM-talk-nl] Praatje met de NS (wie gaat er mee?)

Floris Looijesteijn osm at floris.nu
Thu Oct 18 20:08:37 UTC 2007

Stefan, ik wil wel met je mee, ik heb hier toevallig van
de week nog over zitten denken.
Ik stelde me het volgende voor:

Als je bijvoorbeeld naar Func moet, op een paar minuten
loopafstand van A'dam Centraal, dan zou het toch prachtig
zijn als een mashup routeplanner je de meest ideale tijd
geeft om te vertrekken zodat je bijvoorbeeld in Breukelen
op de trein kunt stappen met gratis parkeren en een korte
overstaptijd. Sorry voor de lange zin, maar dit geeft ongeveer
aan hoe enthousiast ik hier over ben :)

Het kan nog veel mooier als we ook fileinformatie en
actuele vertrektijden van de NS meenemen. Stel je staat
in de file (bij Breukelen) en je navigatiesysteem zegt:
"Als u de volgende afrit neemt kunt u over 10 minuten
de trein nemen naar A'dam Centraal".

Mogelijkheden genoeg...

Ik heb op zich de voorkeur voor de vrijdag. Liefst vroeg
of laat op de dag zodat ik maar een half dagje vrij hoef
te nemen.

Groet,
Floris